قصة حقيقية

الحاجة فوزية وبعض احفادها وبنات من الودادية _خاص ارزقيات الصعيد

كتبتها: م.ع

أنا فلانه ، من بنات قرية الدوادية، عاوزة اكتب عني انا ابويا متوفي وانا في تالتة اعدادي ، وليه اربع اخوات بنات وولد انا خلصت اعدادي و بشتغل علشان اساعد امي في دخل البيت اخويا مش بيشتغل لانه عنده حالة نفسية هو متجوز وعنده 3 عيال ولد وبنتين
انا دلوقتي مخطوبة وبدأت اصرف علي نفسي واشتري جهازي والمفروض اني بساعد امي في حاجات البيت لكن مش عارفة ازاي؟ ولا هعمل ايه؟ وكمان اختي اللي في تالتة اعدادي نفسي انها تكمل لكن دا عاوز فلوس كتير يا ريت الاسعار تنزل علشان الواحد يعرف يصرف ويجيب اللي هو عاوزه
بطلب من كل شاب او بنت انه يساعد اهلهم علي اد ما يقدروا انا بشتغل من عمر 18 سنة علشان اقدر اجيب اللي نفسي فيه وكمان افرح اهلي وامي لانها دايما فرحانة بيا جدا علشان بجيب دخل يساعد فرحها بيخليني انسي تعب الشغل
لازم نتحمل علي اد ما نقدر مش غلط ، انا كبرت قوي في نظر امي وقلبها مليان بالحب والسعادة واتمني نعيش كلنا في امان دايما

أضف تعليقاً

