البنات و الثورة

تصوير نادية من بنات قرية الدوادية

تدوينية تجريبية  لمجموعة من بنات قرية الدوادية اثناء التدريب على  التدوين وارفاق صورة مع  التدوينة،، المجهود مشترك للأربعة  فتيات  المشتركات في  التدوينة بما  فيها  اختيار  العنوان  والصورة

  سا لمة

انا سعيدة جدا بموقف الشعب المصرى لانة  كسر حاجز الصمت ضد ا الفاسدين  نعم  للحرية ولا للتخريب

نادية

انا كنت بسمع اخبار كل يوم كنت  بسمع فى الناس كل يوم بيموت لكن في نفس  الوقت كنت فرحانه عشان في ناس بيحاولو يحمو البلد من  الفساد

مرسى

انا كنت زعلانة على الناس الا ماتت فى الثورة كان نفسى اكون مكان كل واحد فىهم وكان نفسى  اعرف بلدنا عاىشة ازاى فى مصر يارىت السنىن الا جاية تكون سعيدة مايكونش فيه تعب وتخرىب

سمية

انا فى الاول كنت مع الرئيس محمد حسنى مبارك ولكن عندما عرفت الحقيقة غيرت رأيي

One response to this post.

  1. Posted by ايفت صموئيل ابراهيم on 2011/05/10 at 9:06 م

    مجهود يشرح القلب و يسعدنى الانضمام لكم و على فكرة أنا نزلت الدوادية أكثر من مرة و شاركت فى تدريبات البنات فى مشروع مبدعات فى الظل و كذلك شاركنا فى تدريب بعض الفتيات على مهنة كوافيرة أعتقد زيناهم واحدة منهم .. صح كده ؟

    رد

أضف تعليقاً

